måndag 11 juli 2011

Blade Night München - värre än vasaloppet !

Äntligen hemma ! Fick sluta tidigare i skolan idag, skönt eftersom mitt rum är kaos efter mitt garderobsköp.
Första vägen ja måste cykla över på väg hem från skolan är det stopp i, inlines-måndag i München. Jo sant, ja kom mitt i vägen för alla TUSENTALS inlinesåkare MEN, i slutet, behövde bara vänta en kanske 5 min. Cyklar vidare å hamnar i deras väg igen...... ! ! Den här gången ser ja varken början eller slutet på inlines-ormen... Den här gången får ja stå å vänta i 25 min! Då var det inte lika kul. Första gången var de juh häftigt, att i fem minuter se massa massa inlinesåkare svischa förbi... men inte i 25 ! MEN passade då på att snacka med en ordningsvakt på inlines som stod där å "stoppade" mej... förra måndagen hade det vart 6500 människor som åkt inlines. Det är en runda på 2 mil dom åker - genom hela centrala München.  SÅ, Nu tänker ja sätta denna aktivitet på min "att göra innan jag dör"-lista. Åka Münchens sommar-måndag-inlineslopp. Åker juh hem till Sverige nu på lördag så de får bli nästa års grejj "to do". Har juh liksom beskådat dom från fönstret ett anal gånger å nu även korsat deras väg, så nästa grejj är väl att åka med. Dom verkar iaf ha super kul! Har hjul som blinkar å lampor på hjälmarna å ah, riktigt spejsat :P Vissa åker till och med med sterio som ryggsäck å spelar högt för alla :) München = folkfest :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar