fredag 9 september 2011

så dumt.

Idag har jag lärt mig att pumpa ett cykeldäck :P Japp.

På väg till skolan så gick jag in med min cykel till en cykelshop jag brukar gå till när jag behöver "cykelhjälp", som att typ laga broms eller byta kedja, eller pumpa i mer luft i däcket. Dom hjälper mej alltid. MEN idag när jag kom å sa:

E - heej, jag har jätte lite luft i mina däck på cykeln, kan ni hjälpa mej?
shoppen - Ja, de står en pump där. (pekar på en cykelpump)
E - öhm, men du kan inte hjälpa mig?
shoppen - Vadå kan du inte pumpa cykeln själv? Har du aldrig pumpat en cykel?
E - neeej...

Så han följer med mej ut (Yes!) , fixar iordning med muttrar hit å dit å sätter dit cykelpumpslangen och ger över pumpen till mig och säger "sådär då är det bara å pumpa å så vet du nu hur man gör så då kan du pumpa det andra däcket också", så gick han... såå... det var bara att börja pumpa å skruva å grejja själv. .  å bli svart om händerna... ogilla. Så, idag har jag lärt mej pumpa cykel och även gjort det för första gången. haha löjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar