fredag 26 februari 2010

Hallå kära bloggläsare !


Måste börja med att fråga er om Kissies blogginlägg idag, bilden då hon har "duschat klart".. De är väl bara föör mycke ? Hon kan juh lika gärna stå där utan handduk.. http://www.kissies.se/ Ja de är min åsikt iaf!



Hmm, är lite confused över skolan.. om hur ja ska göra.. om ja kan göra någonting.. Kanske ni har råd och tips? Grejjen är att: Ja går en professionell dansarutbildning.. i München. Skolan har delat upp dagen så att dom har en utbildning på dagen och en på kvällen. Båda heter professionell yrkes till dansare, och båda utbildningarna kostar lika mycke. Jag går på kvällen. Jag valde inte det själv utan blev placerad där efter auditionen.



Men, det är ändå skillnade på dom.. Gör det enklare med listor.


Att gå kvällsutbildningen :


+


  • får en pedagogikexamen i jazz, modern, yoga. Och balett (?)(vet dock inte hur stor och hur användbar den är)

-



  • Träffar inte alls lika många gästpedagoger och gästkoreografer som dag.

  • Får inte lika mycke teknikträning

  • Får ingen examen som dansare (?) eller..

Jag är själv, som ni kanske märker, väldigt ovetande om vad som gäller. Otydlig info från skolan..kanske.



Men vad vill jag då? Jag vill juh utbild mej till dansare! Jag vill ha en dansarutbildning. Får jag inte de på kväll? Tror inte de när jag tänker efter. .



För ! Har hört av en elev i kvällstrean som sa att man kan gå tre år på kvällsutbildningen och få examen som pedagog seen, om du är tillräckligt bra, kan man få gå ett år på dagutbildningen och även få den examen. De låter juh egentligen bäst. 4 år med både dans- och pedagogexamen. Det dumma då.. är att ja inte alls får träffa alla gästpedagoger å missa massa teknik å ah.. allt som dom får göra på dagutbildningen i tre år!! Allt roligt å allt som är såå viktigt. Allt handlar om kontakter, man måste träffa massa folk för att kunna få ett namn.



Ett annat steg man kan gå.. Om man är tillräckligt bra, vilket jag vill vara, så kan man bli uppflyttad av lärarna till dagutbildningen (man kan även bli nerpetad till kväll). Men då får man gå om ett år liksom.. så då blir det oxå 4 år. Men då får jag iaf vara med om allt de där viktigaste och ja får en riktig dansarutbildning. Ja som ni kaske hör så är juh eleverna på dag bättre tekniskt, därför man kan bli upp- och nerpetad liksom.



Jaa det är rörigt... även för mej. Men innan ja kan bestämma egentligen måste jag juh veta om jag ens har en chans att ta mej upp till dag.. annars är det juh som det är Hahaa! Men nu har jag fåt ur mej mina bekymmer iaf.


Isabell och Linnéa stretchar ;)
Imorgon blir det nog ett roligare inlägg... eller ett? flera! Party hela dagen känns de som. Västa planerna för mogondagen. Hoppas på fint väder bara! :D See yaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar