fredag 20 augusti 2010

Kräftskiva




Tjofrääs :)

Ytterligare en dag med massor gjort :) Gick upp i tid ;P (09.30) åkte till Mora för att simma och sola (igen) sen åkte jag upp till mormor där vi hade en "måla-dalahäst-dag". Det var faktiskt roligt.. kanske inte att måla (ja va bara arg på det) men själva grejjen liksom.. att träffas å bara toka... skratta åt varandras dåliga å tokiga resultat med penseln. Eller åt mormors dåliga hörsel och syn. Ja mycke skratt fick vi iaf. Och en häst har jag målat nu iaf.. OKEJDÅÅÅ, Den vart helt okeeej. . meeeen. . sen tog det några många timmar oxå . . och många "suddningar" innan den blev som den blev. . . ja till slut orkade ja inte ens va noga så ja tvingade mej själv att försöka tycka att det var så pass okej att de fick vara så..




Sen hem, göra sig iordning lite, för sen bar det iväg ner till farmor och farfar för en kräftskiva ! I vårat nymålade (på insidan) båthus. Jaa, det var verkligen riktigt trevligt! Å mysigt. Min faster från Gällivare är här nu också så de var jätte kul att träffa henne och ha en kväll ihop med "pappas sida" :)

En perfekt dag sådär på slutet av mitt sommarlov. Glömde sladden till min kamera (bor i Mora inatt) så korten från idag får ni se imorgon :) Ska sova lite nu :)

Vink-vink !

uppdaterad med bilder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar