tisdag 14 september 2010

.. ?

Sådär, då har jag kommit hem från skolan och sitter å äter min "middag".
Är lite nere just nu. .  eller besviken .. eller nehj ja vet inte hur ja känner. ledsen kanske. haha !


Grejjen är att Bodil bor juh här med sin supersöta vovve, Wilma, just nu. Allt har gått jätte bra verkligen.. men folk klagar liksom på att hon (Wilma) skriker/gråter "all the time" när vi är i skolan. .  å de känns juh jätte jobbigt. Å idag när jag kom hem satt det till å mä en lapp på dörren där det stod att "min" hund gråter hela tiden å att de finns folk i huset som gärna tar hand om henne medans ja är i skolan. . Men hallå, varför får ja "skit", när det inte ens är min hund. Tänk så får jag varningar / blir vräkt för att mina grannar inte står ut. (har juh faktiskt bara "icke" dansare/normala som grannar) jaja, å sen då, så va de värsta spyan i min säng när jag kom hem. å ja, det kan juh till å mä min vovve göra bara sådär.. kanske om hon sätter i halsen typ. .  men ja vart bara så trött.. lämnade spyan å lät Bodil ta hand om den. .  Rätt. .  Fel? Ja vet inte. .   Bodil får hata mej. 






23 kommentarer:

  1. Låter som att du hade en hård dag igår. Hoppas du mår bättre nu och att det löser sig.

    //Martin

    SvaraRadera
  2. Egentligen var min dag kaske inte tuffare än någon annan, men man är juh helt slut efter 6 timmar i skolan å sen komma hem till de där.. ja vet inte.. ja va kaske lite svag igår. Det ät bättre idag iaf :) Blir alltid massa snack om mej här i kommentar-fälten. Hur är det med deej? :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du mår bättre! Det är ju din blogg så inte så konstigt att vi pratar om dig mest:)

    Helt ärligt så är livet en riktig berg-och dalbana för mig just nu. Tog slut med flickvännen för nån vecka sen, försöker komma igång med mitt examensarbete men det krånglar lite där med och så blir det att flytta hem till Orsa lite igen. Så blir en liten nystart. Så helt ärligt så vill jag inte känna efter alltför mycket just nu. Är bättre att göra sånt jag tycker är kul och ta det som det kommer istället. Du vet hur det kan vara ibland.

    Kram

    //Martin

    SvaraRadera
  4. Meen Neehj va jobbigt ! Då förstår jag verkligen att ditt liv är lite upp och ner. För visst hade ni varit tillsammans rätt länge? Men jobbigt ändå. Eller tog det slut på ett bra sätt. . Fast de här behöver du inte prata med mej om juh, bara jag som är nyfiken haha ! :)

    Mysigt med en liten hemflytt, eller kankse jobbigt då du bott borta en tid. . Mamma-Anita får ta hand om dej lite medans du fixar till examensarbetet. :)

    Joo veet, ibland mår man bara sämre av att gå å grubbla på "allt skit" för att försöka hitta en lösning.. som ändå inte funkar.. Bättre att bara ta dagen som den kommer, med tiden löser det sig. . även om de är superjobbigt i början.

    Du får oxå skaffa en blogg så vi kan prata om dej oxå ! :)

    Kram å Gonatt !

    SvaraRadera
  5. Det har blivit lite av ett forum som vi skriver till varann på det här nu:)

    Jo, det var några år tillsammans. Men de har varit rätt mycket upp och ner på slutet men ändå är man inte riktigt med på det hela när det tar slut. Konstigt det där. Men livet går vidare.

    Hade hellre velat bo själv men det är ju många fördelar här med:) Billigare och lagad mat:) Och Mamma är en bra kock. Så om du inte har testat här nångång får du komma förbi sen när du är hemma.

    Nä, grubbla är inge bra. Bättre med Paintball:)

    Jag har en twitter faktiskt. Det är lite som en miniblog. Men kanske får skaffa en stor sen med.

    Vad ska du göra för kul i helgen då?

    SvaraRadera
  6. okeej, jo men så är det juh, livet går vidare. . man får göra det bästa av situationen. :) Men är då så slut-slut..? eller bara en break typ..?

    Haha är de så, ja då får ja kanske komma förbi på nått gott. Du har inte ärvt några sånna egenskaper då? :)

    Paintball haha ! Ja de va spännande. Jag kände mej som en levande dataspels-gubbe.. typ !

    Jahaa, men hur kan man läsa en sån? hur funkar det? :)

    Imorgon (eller om några timmar) ska ja vara lekledare på skolan. Vi ska ha som en brunch där för alla på skolan. Så ska vi ha lite lekar å så för att dom nya ska "lära känna" oss gamlingar :) öhm sen blir det IKEA å sen säkert en sväng ner till Oktoberfest. Den startar juh imorgon :)

    Själv då? :)

    SvaraRadera
  7. Vad kul medoktoberfest i september:) Tyskarna är inte riktigt kloka:) Det låter som att det kommer bli en kul helg. Lite negativ till det där att vara på skolan på helgen bara.

    Jo, det är helt slut. Pauser är inget jag förstår mig på folk som tar. Det finns anledningar till att det tar slut och det känns inte riktigt värt att gå och hoppas på att nåt kanske kommer bli bra. För det blir nog aldrig samma grej igen.

    Jo, jag är ganska bra på att laga mat jag med om jag får skryta lite:) Blev rätt bra när jag flyttade. Hemkunskapen i åttan däremot var det knappt så jag klarade godkänt i.

    Du kan gå in på twitter.com och så på startsidan så kan man söka olika personer. Så sök där på CoronaNox. Det är latin och betyder Nattens krona. Poetiskt va?

    Jadu, idag har jag tänkt att åka in till biblioteket i Mora och se om de har ett par böcker jag skulle vilja låna. Är lite skeptisk till det men värt ett försök i alla fall. Imorrn blir det att åka och snickra lite i Skejsnäs tror jag. Om det blir bra väder. Annars får vi se vad som händer. Måla, skriva eller nåt sånt kanske.

    Ha det fint på festen idag.

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Det var faktiskt helt okej på skolan idag, alla va jätte glada och flummiga. :) Och det ända jag gjorde var att trycka på play å stop . .:P

    Helgen kommer bli toppen, kom precis hem från Löwnbräus festlokal (mitt emot min lägehet) Världens röj ! :) Ska lägga upp bilder ! En liter öl å man är "inte sig själv " haha !

    Okeej, nehj samma här. Tar det slut så är det pga någonting. Sä'llan an får samma glöd för någon "igen" som man hade i början.. eller under tiden då det var riktigt kärlek. . Å ska man försöka igen.. så vill man juh att det ska bli som "förr", å som du själv sa, Det blir aldrig så..

    Haha okej, kanske din meny jag ska testa på då istället för din mammas ;) Jag är verkligen tråkig i köket.

    Okeej, Jag var faktiskt på IKEA idag så imorgon blir det att skruva ihop hylla :) längtar. Älskar att fixa/inreda. Behöver verkligen en hylla så det ska bli skönt. Sen har ja köpt helt nya "stuffs" till mitt badrum. Kände att ja ville designa om det ;) Går från mitt turkosa-gröna till vita-rosa :) Blir nog rätt gulligt.. hoppas jag. Men det får jag ta tag i imorgon. Nu är ja onykter och behöver sova. :)

    Kraaam!

    SvaraRadera
  9. Vad less jag blev nu. Hade skrivit ett så bra kommentar till dig och laddat upp den då .... Service Unavalable. Yippie! och .... tatam ... borta:(

    Så bara att börja skriva igen.

    Jag hoppas du slapp vara bakis idag. Du har då verkligen rätt i att man kan bli lite annorlunda efter lite alkohol. Jag ska nog på en fest nästa helg. Kanske ska dela tält med en gammal skidpolare. Så det blir nog spännande. Och kanske kallt.

    Här är det bara en massa valsnack idag - boring. Eller du kanske är intresserad. Vi gjorde i alla fall ett valpaintball:)

    Jo, jag ska nog kunna bjuda dig på någon utav mina paradrätter sen. Så får du bedömma sen. Vi får boka in nästa gång du är hem. I jul kanske eller kommer du hem nåt tidigare? Vi får ta det med allergier och vad du inte gillar sen när det börjar närma sig så jag inte glömmer.

    Sov så gott

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Haha ! Så himla jobigt när det blir sådär men jag fick mej ett leende iaf ;P

    Hoppas du får kul då ! Men ah, kallt att sova i tält. . Du får dricka lite extra alkohol :)

    Nehj ja är inte så insatt i det där faktiskt å inte så intresserad heller.. Kände väl att ja iaf borde ha röstat. . men gjorde inte ens det så. .

    Att bli bjuden på middag när ja kommer hem låter juh toppen ! Ja vet faktiskt inte när ja kommer hem nästa gång.. till jul iaf men har en veckas lov i november (1-7 nov) men tror ja stannar här då. . får se om nån vill komma hit å hälsa på istället. :)

    Jag är varken allergisk eller petig med mat så de kommer nog inte bli nå problem ! :)

    Hoppas ni har fint höstväder där hemma. Här är det iaf det så ska ta mej ut på en liten promenad nu och en sväng förbi affären :) Hörs!

    Kraam

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Det är nog därför de har alkohol i kylarna på vintern. Så bilarna inte ska känna av kölden lika mycket:)

    Då får jag förbereda nån paradrätt. Du får meddela när du vet när du är hemma:)

    Nån vill säkert komma ner. Eller är det mig du menar?

    Det har varit fint höstväder idag. Sol och inget regn. Men jag trampade ner mig i ett lerhål så jag blev blöt om benen ändå. så kan det gå:)

    Kramar

    SvaraRadera
  12. HAHA ! va rolig du är, de har ja inte ens tänkt på själv. (inte för att ja är så smart då kanske)

    haha ;) vare så genomskinligt ? Nehj men än är min bäddsoffa in upptagen dom dagarna så, först till kvarn . :)

    Kraaam !

    SvaraRadera
  13. Jag kommer jättegärna ner och hälsar på dig nångång. Jag har velat se Tyskland i många år. Får se om jag hinner till november. Vill först få lite ordning på flytten hem och komma igång med mitt examensarbete. Men hinner jag inte nu så ska du väl vara där ett tag till så kanske erbjudandet kvarstår.

    Du kan locka mig med att se på Bayern München och att få se ölhallen där Hitler höll en massa tal. Och att se dig i läderhosen:)

    Kramar

    SvaraRadera
  14. Förstår det, men ingen stress, ja blir här iaf två år till :) Bara att säga till när du känner dej sugen på lite tysk öl :)

    Hahaa, fast läderhosen är juh sånt som ni killarna går i ;)Så den biten får du stå för. Däremot Dirdl. Klänningen som tjejerna har på sig :)

    Kraam!

    SvaraRadera
  15. Tyvärr gillar jag inte Bayersk öl så mycket. För mörk för min smak. Jag är en kille som vill ha mina saker så ljusa som möjligt. Ljus öl, ljus choklad och vitt bröd. Så man får ju träna där efter också:)
    Visst stavas ljus sådär? Blev väldigt osäker nu. Du vet vilka hjärnsläpp man kan få ibland.

    Men om du fixar fram kläderna så kan vi känna oss som riktiga tyskar där:)

    Kramar

    SvaraRadera
  16. haha va roligt. ja är precis lika dan. Blir asirriterad då man bara åker in på en mack för att köpa en korv i bröd å så frågar dom "fullkornsbröd eller vanligt?" ;P

    Joo de stavas så. :) Får låna ihop nått då :P haha ! Dom är faktiskt rätt dyra, men fina :)

    Kraam! å Gonatt!

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Oj jag är lite trött nu men jag vill önska dig en trevlig kväll och helg nu innan jag somnar. Vad händer i helgen då? Mer oktoberfest eller är den slut? Läste att du hade ett par grabbar på besök som spred glad atmosfär(och alkoholångor) i lägenheten:)

    Bor du själv förresten?

    Kramar

    SvaraRadera
  18. Heeej där !

    Oktoberfest är inte slut, den slutar 4 okt. Så en vecka till. Jo precis, två vänner från Sverige har vart här å festat järnet... Men det har vart kul. . även om ja blivit väckt mitt i natten på veckodagarna. . men men :P Dom åkte hem nu imorse så idag blir det att kolla på Sex and the City tror jag å bara vara. :)

    Joo ja bor själv, har en etta här mitt i stan :) Det är superskönt. Skönt att ha sitt eget kök å sin egen toa å så. När jag bodde i Falun typ två år sen då delade jag en trea med två andra. . så har redan testat på den biten. Inget som lockar jätte mycke igen.

    Har du haft en bra helg då?

    Kraam!

    SvaraRadera
  19. Hej Elin!

    Jag har haft en superkul helg. Inte varit så produktiv men vad gör det? Känner att jag är lite sliten sen festen än. Blev ganska sent. Så får lägga mig i tid ikväll. Du brukar vara uppe ganska länge du va? Jag har sett lite tider när dina inlägg och kommentarer är skrivna. Men du har skola på kvällen eller hur?

    Jo, det är en riktig frihet att bo själv.

    Nä, nu ropar mor att det är mat här, så dags att äta. Vi hörs sen.

    Du förresten. Ska börja som skidtränare här ikväll. Så önska mig lycka till.

    Kramar

    SvaraRadera
  20. Joo precis, ja går skolan på kvällen. Börjar runt 4 å slutar vid 10. Faktiskt rätt skönt. Finner inget negativt med det.. förutom att mat-tiderna blir helt flippade. .

    Jahaa ! Va kul :D Hoppas det går bra! Lycka till. Är det längdskidor då el?

    Kraam

    SvaraRadera
  21. Hej Elin!!

    Dags för CL. Ska du se när Bayern München spelar nu? Jag ska se Milan - Ajax tror jag. Jag är en Zlatanist:)

    Det gick bara bra att träna barnen. Tackar för ditt stöd. Jo, det är för längdskidor. Nåt ska man väl ha lärt sig under alla åren jag höll på aktivt.:)

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  22. CL?

    På TV menar du? Ja har ingen TV så. . :)

    Okeej, är ni uppe i gönklitt å åker då Eller ni kanske inte åker skidor än? Finns det ens nån snö? nehj..? Men du förresten.. du har inte msn? lite lättare att snacka där.. eller kanske via mejl? Känns lustigt att vi har våran konversation här, på ett av mina deppiga inlägg på bloggen haha !

    Å förresten, kikar in på din twitter lite då å då... varför skriver du på engelska? :)

    Kraaamar !

    SvaraRadera
  23. Usch! Stackare! Ingen tv när det är champions League. Men det går att streama. Men du lär ju ändå vara på skolan större delen av tiden då. Men jag kan berätta för dig hur det går:) Zlatan gjorde mål igår:)

    Nu är vi på Berget och tränar. Det kanske inte säger dig nåt. Men där Ishallen är i Orsa är det. Bara barmark än men det börjar bli kallt så det skulle vara kul med lite snö snart:)

    Just nu har jag ingen msn faktiskt. Tog bort den nu när förhållandet tog slut. Behöver lite tid och tänka och rensa lite. Men det blir väl snart att fixa en ny. Men du kan få min studentmail så kan vi prata där istället. marbys-5 at student.ltu.se.

    Vet inte varför jag skriver på engelska egentligen. Tror det mest är för att det är så litet i Sverige och att de flesta som följer mig verkar vara från USA. Är bara en som jag vet vem det är faktiskt. Och det är min gamla tränare från skidgymnasiet.

    Vad ska du göra idag då? Mår ditt knä bättre?

    Kramar

    SvaraRadera